tirsdag den 21. februar 2017

Red barnet-sjal fra By Kaae

Der har været lidt stille på bloggen her i det nye år, men nu sker der lidt igen.

Jeg har strikket dette flotte sjal, som er designet af Charlotte Kaae. Når man køber kittet, støtter man Red Barnet med 100 kr.
Jeg købte et strikkekit med garn og opskrift på Kreative Dage i Fredericia. Jeg har valgt den flotte pink farve.

Garnet er fra Du Store Alpakka og hedder Pus. Det er utrolig lækkert og blødt - et garn, som jeg helt sikkert vil vende tilbage til.

Jeg havde ikke fået tjekket min strikkefasthed præcist nok, så det endte med, at sjalet ikke blev stort nok i forhold til opskriften, så jeg valgte at strikke videre, til jeg ikke havde mere garn. Borten valgte jeg så at strikke i en anden farve.

Efter nogle afprøvninger faldt valget på en neongul kant strikket af to tråde neongult sokkergarn og en tråd pallietgarn. Jeg er selv vild med resultatet og har ikke et øjeblik fortrudt mit valg.

Hvis nogle skulle have lyst til at strikke dette flotte sjal, kan kittet købes hos Woolspire. Det er nemt at strikke og kan derfor bruges som "tv-strik".

Hvis du vil se forskellige udgaver af det flotte sjal, kan du søge på hashtag #strikogredbarnet på Instagram.



9 kommentarer:

  1. Åhhh, hvor er den fin og frisk i farverne. Flot kant du har fået strikket. Ville ønske jeg kunne lave sådan en fin kant. Har et kæmpe sjal liggende, der vener på at blive gjort færdig. Det ville pynte med sådan en kant. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have!

      Det er bare at springe ud i at afprøve en anden farve kant. Det pynter nemlig. God weekend til dig.

      Slet
  2. Flot sjal. God ide med en anden farve til kanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have.

      Hav en fantastisk weekend!

      Slet
  3. Svar
    1. Mange tak, Pia! Det er jeg også.

      God weekend til dig.

      Slet
  4. Det er så fin en kant, du har lavet!

    Jeg ville ønske, at jeg bare havde strikket alt mit pinke garn op og fundet en anden farve til kanten. Men jeg er dog stadig glad for mit enfarvede Red-Barnet-sjal - det er så fint et design.

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.